Salgs- og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser

Dit køb på missya.dk overholder gældende dansk lovgivning for internethandel. Det betyder, at dine rettigheder som forbruger overholdes.

Når du bestiller, accepterer du de generelle betingelser og vilkår for køb på missya.dk, som er ejet og drevet af Missya A/S.

Priser

Alle priser på missya.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25% moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Hvis der opstår åbenlyse prisfejl, og du køber varen til denne pris, vil vi foretage en konkret vurdering om du var i god eller ond tro om prisfejlen. Hvis du vidste eller burde have vidst at prisen på varen var fejlagtig, vil vi annullere din ordre, og tilbageholde varen.

Aftaleindgåelse

Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og webshoppen, når du modtager en ordrebekræftelse. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er webshoppen berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet. Det anbefales, at du tjekker bekræftelsen, om den stemmer overens med din bestilling med hensyn til antal, varetype, pris o. lign. Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme udsolgte varer, selvom du har bestilt varerne online. Det skyldes, at to kunder kan købe den samme vare inden der sker en synkronisering mellem vores webshop og vores lagersystem. Dette vil ske yderst sjældent, men sker det vil vi kontakte dig via e-mail.
Alle købsaftaler indgås på dansk.
Hvis der indtastes forkert adresse, vil vi kontakte dig for korrekt adresse. Skulle dette ikke lykkes, sender vi en mail om, at ordren er annulleret, da varen ikke kan sendes.

Levering

Vi er meget omhyggelige med at pakke dine indkøb så forsvarligt som muligt. Vi stiller høje krav til håndtering af forsendelse og modtagelse af varer.

Vi ekspederer bestillingerne i den rækkefølge, som de kommer ind. Som udgangspunkt sendes bestilte varer som én forsendelse. Dine varer leveres af PostNord til den adresse, som du har oplyst som leveringsadresse. Leveringstiden er normalt 1-5 hverdage. Hvis du har valgt levering til en PostNord pakkeshop, vil din pakke blive leveret til en pakkeshop tæt på din leveringsadresse.

Når varen afsendes, modtager du en e-mail med din pakkes track & trace nummer, så du kan følge din forsendelse.

Fragt- og ekspeditionsgebyr

Gældende for Danmark: Alt handel er med gratis fragt, hvis købet er større end 500,- kr. Ordrer under 500,- kr. tillægges et fragtgebyr på 49,- kr. ved levering til pakkeshop eller 59,- kr. ved levering med omdeling. Der er ingen skjulte ekspeditionsgebyr.

Vi leverer på nuværende tidspunkt ikke til udlandet.

Ombytning

Vi bytter gerne, hvis størrelsen ikke passer. Vi skal modtage besked om, at du ønsker ombytning senest 14 dage efter, du har modtaget din ordre. Når vi har modtaget din besked, får du tilsendt en rabatkode, som udløser gratis fragt. På den måde kan du lave en ny ordre med den korrekte størrelse. Når vi har modtaget den vare, du vil ombytte, behandler vi din returnering uden returfragt.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på missya.dk som forbruger.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse af din ordre give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives som mail til info@missya.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydelig opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Returnering koster 39 kr. hvis du benytter vores pakkelabel. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at returnere dit køb. Du skal afholde udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du er ansvarlig for pakken indtil den er kvitteret som modtaget på vores lager.

Er din ordre returneret for sent tilbagebetales pengene ikke.

Varens stand, når du sender den

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage, evt. fratrukket 39 kr. for brug af returlabel. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til:
Blue Water Shipping A/S
Att.: Missya Online
Emil Neckelmanns Vej 20
DK-5220 Odense SØ
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Alle ordrer modtaget mellem d. 19/11 og 23/12 kan ombyttes frem til og med d. 8/1. Dvs. vi skal modtage meddelelse om ombytningen senest d. 8/1, hvis du ønsker at bytte til en anden vare.

Reklamation og fejllevering

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til: Se ovenstående adresse.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi skal bruge dit ordrenummer, produktnavn/-kode, oplysninger om fejlen og om du ønsker en ombytning, reparation eller refundering af købesummen. Hvis varen er gået i stykker under transporten, anbefaler vi at du kontakter os hurtigst muligt.

I tilfælde af returforsendelse af en reklamationsvare står missya.dk for dine rimelige fragtomkostningerne, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis du får brug for at sende varen retur og ikke længere er i besiddelse af forsendelsesdokumenterne, kan du printe en returseddel og vedlægge den forsendelsen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Betaling

Du betaler dine indkøb på missya.dk med et gyldigt betalingskort. Du kan anvende MobilePay, Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard og MasterCard. Vi tager ikke kortgebyrer. Alle kreditkortoplysninger er krypterede, og alle sikkerhedskrav er overholdt. Hverken Missya A/S eller tredjemand får kendskab til dine kreditkortoplysninger, da de overføres via en SSL-krypteret forbindelse (Secure Socket Layer). Pengene trækkes først, når pakken afsendes fra os. Ved evt. returnering af en vare tilbageføres købesummen for det returnerede til dit kort.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

 

  1. vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

 

For alle internationale kort, som kan anvendes hos os (Diners Club, Eurocard, JCB, MasterCard og VISA), gælder det, at beløbet reserveres i op til 14 dage. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Persondatapolitik

I det følgende kan du læse Missyas politik for behandling af dine personoplysninger, som du afgiver, når du besøger Missyas hjemmeside og anvender hjemmesidens forskellige tjenester.

Den dataansvarlige på missya.dk er er Missya A/S.

Missyas indsamling af dine personoplysninger

Vi indsamler dine personoplysninger, som du afgiver på Missyas hjemmeside, eller som du giver dit samtykke til.

Hvornår sker indsamlingen

Når du besøger www.missya.dk, vil du blive informeret om indsamlingen af dine personoplysninger. Brug af tjenester på Missyas hjemmeside, såsom tilmelding til nyhedsbreve forudsætter at du afgiver visse personlige oplysninger.

Hvilke oplysninger indsamles

De personoplysninger, som Missya indsamler, kan for eksempel omfatte dit navn, din e-mailadresse, din privatadresse, dit telefonnummer, din firmaadresse, dine betalingsoplysninger og lignende identifikationsoplysninger samt loginoplysninger, hvis du tildeles sådanne i forbindelse med udnyttelse af Missyas tjenester. Herudover oplysninger om din færden på www.missya.dk.

Til hvilke formål indsamles oplysningerne

Missya indsamler og videregiver dine personoplysninger for at kunne behandle og gennemføre din ordre, registrere din tilmelding til ønskede services eller levere en given tjeneste til dig, samt at kunne fremsende markedsføringsmateriale samt information om alle vores produkter indenfor både lingeri og tøj, virksomhed og aktiviteter, såfremt du anmoder herom. Herudover indsamler Missya dine personoplysninger til brug for interne markedsundersøgelser, målrettet markedsføring og statistik. Kun de personer, som anmoder om det, vil modtage e-mails eller andre meddelelser fra os med nyhedsbreve, tilbud mv. Du har altid mulighed for efterfølgende at angive, at du fremover ikke ønsker at modtage henvendelser fra os.

Missyas videregivelse af dine personoplysninger

Missya indsamler og videregiver dine personoplysninger for at kunne behandle og gennemføre din ordre. Vi hos Missya hverken benytter eller videregiver dine personoplysninger til markedsføringsmæssige formål, herunder til udsendelse af e-mails med reklameindhold, medmindre du har anmodet herom og accepteret dette.

Missya kan endvidere videregive dine personoplysninger til offentlige myndigheder eller andre i det omfang dette følger af gældende lovgivning, eller Missya bliver pålagt videregivelse af en kompetent domstol.

Behandling hos tredjepart

Missya kan vælge at benytte databehandlere, herunder udbydere af software, website hosting, sociale og professionelle medier backup, sikkerhed og opbevaring. Dine personoplysninger vil derfor blive overladt til tredjeparter, instrueret af Missya til at behandle dine personoplysninger på Missyas vegne. Databehandlere behandler kun dine personoplysninger til de specifikke formål, som oplysningerne er indsamlet til.

Dine personoplysninger kan blive overført til andre lande uden for EU/EØS, og lande, der ikke har love, der giver særlig beskyttelse af personoplysninger.

Missya forpligter disse databehandlere til at behandle dine personoplysninger fortroligt, og til at træffe de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod at oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med persondataloven.

 

Lagring af Personoplysninger

Missya opbevarer kun dine personoplysninger, så længe dette er nødvendigt til opfyldelse af de formål, til hvilke dine personoplysninger er indsamlet.

Personoplysningerne afgivet i forbindelse med købet, registreres hos Missya A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Beskyttelse af dine personoplysninger

Missya bestræber sig på bedst muligt at beskytte kvaliteten og integriteten af dine personoplysninger. Missya har implementeret sikkerhedsforanstaltninger med henblik herpå. På sitet bruger vi SSL, der står for Secure Sockets Layer, så dine oplysninger krypteres i forbindelse med din online transaktion. Vi har ingen adgang til disse oplysninger.

 

Din ret til indsigt

Du har ret til at få indsigt i hvilke personoplysninger, Missya behandler om dig. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod indsamlingen og mod den videre behandling af dine personlige oplysninger.

Brug af cookies

På hjemmesiden gøres der brug af ”cookies”. En cookie er en lille tekstfil, som gemmes i webbrowseren på din computer, smartphone, iPad eller hvad du ellers surfer nettet med, når du besøger hjemmesiden. Cookies gør det muligt at genkende din computer mv. og samle information om, din adfærd på nettet, herunder hvilke sider og funktioner, der besøges med din browser, samt sikre at den fungerer rent teknisk. I nogle tilfælde er cookies den eneste måde, at få et website til at fungere efter hensigten. En cookie er en passiv fil og kan ikke indsamle oplysninger på din computer, sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Den er anonym og indeholder ingen personoplysninger. Cookies anvendes af stort set alle websites. Læs mere om Missyas brug af cookies via cookie ikonet i nederste venstre hjørne.

 

Berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger

Hvis du ønsker, at Missya berigtiger eller sletter personoplysninger, som Missya har indsamlet om dig, eller hvis du ikke ønsker at modtage flere meddelelser fra os, kan du rette henvendelse til os.

Regler

De regler der gælder for Missyas behandling af dine personoplysninger findes nedenfor:
Persondataloven
Vejledning om de registreredes rettigheder

 

Hvem er vi – og hvordan kan du kontakte os

Missya A/S
Kongensgade 20, 2. sal
5000 Odense
Danmark
Tel: +45 9610 0020
info@missya.dk
CVR: 27 47 79 17

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Anna Rømer Grøntved på info@missya.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Virksomhedsinformation

Missya A/S er registreret med hovedkontor i Odense. Cvr.nr.: 27 47 79 17.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.04.2024